Régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy Liszt Ferenc életútjának, zeneszerzői zsenialitásának elmélyültebb megismerése által hogyan tudnám zongoraművészként még árnyaltabban közvetíteni a zeneszerző hangjegyek mögé rejtett üzeneteit a koncertszínpadon. A kutatási irányvonalak megjelölésében, az összefüggések és konklúziók megtalálásában elsőrangú szakmai segítséget kapok témavezetőmtől, a Liszt Ferenc-díjas kitűnő zongora- és orgonaművésztől, a Liszt Társaság elnökétől, Király Csabától, és a vele való inspiráló közös munka érlelte meg bennem azt az elhatározást, hogy a Pécsi Tudományegyetem Doktori Iskolájában végezzem kutatásaimat. Készülő disszertációm fókuszába Liszt Ferenc késői alkotói korszakán belül „A bölcsőtől a sírig” című utolsó szimfonikus költeményét állítottam, melynek mélyreható elemzése megkívánja, hogy egzakt módon megvizsgáljuk azokat a szokatlan hangulatú és új zenei eszközöket felvonultató Liszt műveket is, melyek már a 20. század zenei megoldásait vetítették előre.
Várnagy Andrea a Pécsi Tudomány Egyetem Művészeti Doktori Iskola doktorandusz hallgatója, publikációját teljes terjedelemben a Parlando Zenepedagógiai Folyóirat 2023. 1. számában, IDE kattintva olvashatják